ΝΗΠΙΑΓΩΔΕΙΟ: Σύγχρονο μουσικοπαιδαγωγικό εργαστήριο για παιδιά 4 – 6 ετών.

Οι αρχές τις μουσικοκινητικής μεθόδου ORFF συνδυάζονται με τις πιο σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας του πιάνου σε ένα σύστημα μουσικής προπαιδείας με σημείο αναφοράς τα πλήκτρα.

Πρόκειται για μία μέθοδο πιάνου που απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής ηλικίας, και τους προσφέρει με ενδιαφέροντα τρόπο την κατάλληλη καθοδήγηση στη σπουδή του πιάνου. Είναι σχεδιασμένη για να παρέχει ισορροπία ανάμεσα στην πειθαρχία που απαιτείται για να παίξουν ένα μουσικό όργανο και την ευχαρίστηση που παίρνουν από τη δημιουργική διαδικασία.

Τα μαθήματα εξελίσσονται με βασικούς πρωταγωνιστές το Αρκουδάκι και το Ποντικάκι. Οι μαθητές συμμετέχουν στις περιπέτειές τους παίζοντας μουσική. Εξοικειώνονται με τον ήχο και τις δυνατότητες του πιάνου, το μέγεθός του και τα «πολλά» του πλήκτρα.

Κατά το πρώτο έτος φοίτησης στο Νηπιαγωδείο μπορούν να παίζουν κομματάκια χρησιμοποιώντας τα δύο χέρια εναλλάξ και –ανάλογα και με την ηλικία- με τουλάχιστον 3 νοτούλες σε κάθε χέρι. Η δασκάλα συνοδεύει πάντα τους μαθητές, που συνηθίζουν εύκολα να συμμετέχουν σε μία μουσική για 4 χέρια, σαν να ήταν «επιτραπέζιο παιχνίδι» όπου απλώς ακολουθούν το ρυθμό και παίζουν σε διαρκή επικοινωνία μαζί της. Καθώς τα μαθήματα προχωρούν ο ρόλος της δασκάλας μικραίνει και τα παιδιά φτάνουν να παίζουν χωρίς τη βοήθειά της ή ακόμη και σε σύνολα μεταξύ τους. Το σώμα τους χαλαρό και με την απαραίτητη καθοδήγηση συνηθίζει με πολύ φυσικό τρόπο να στήνεται σωστά ενώ αρχίζουν να αντικαθιστούν τη βλεμματική επαφή με άλλους τρόπους επικοινωνίας όπως η ταυτόχρονη κίνηση του σώματος και κυρίως η αναπνοή. Επιπλέον, επειδή είναι αδύνατο να παίξουν τα κομματάκια τους από μνήμης, και παρότι πρόκειται για παιδιά προσχολικής ηλικίας, αναπτύσσεται αβίαστα η σχέση τους με το βιβλίο και τα μουσικά σύμβολα.

Η μέθοδος συμπληρώνεται από μία σειρά κομματιών (για 4 χέρια κυρίως) που αποτελούν το υλικό για τα πρώτα τους ρεσιτάλ.

Φυσικά παράλληλα αναπτύσσονται οι ακουστικές τους ικανότητες καθώς οι ιστορίες των 2 πρωταγωνιστών γίνονται μελωδίες που τα παιδιά μαθαίνουν να τραγουδούν αντικαθιστώντας, όσο προχωρούν τα μαθήματα, τις συλλαβές του κειμένου με ονόματα φθόγγων. Διάφορες παράλληλες δραστηριότητες (ζωγραφική, κίνηση, παντομίμα κ.α.) εντάσσονται στον κύριο κορμό των μαθημάτων για να εξάψουν το ενδιαφέρον και τη φαντασία τους.

Πληροφορίες – Εγγραφές καθημερινά 5.30-8.30

Σμύρνης 36, τηλ. 2461026126

Χαλκιδικής & Ιερέως Σωτηρίου τηλ. 2461039479

This entry was posted in Κείμενα and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s